Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov
Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov
(ďalej len "VOP")
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Týmito VOP sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou HAVE FUN s. r. o, so sídlom Družstevná 1/806, 900 23 Viničné, Slovenská republika, IČO: 44 372 159, DIČ: 2022683047, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 54275/B, kontaktné tel. č. +421 911454552, kontaktná e-mailová adresa: luk@luk.sk, (ďalej len „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je spotrebiteľom a je kupujúcim tovaru ponúkaného Predávajúcim (ďalej len „Kupujúci“), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru.
1.2. Na účely týchto VOP sa spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ak kupujúci pri nákupe uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), považuje sa za podnikateľa, nie spotrebiteľa, pokiaľ neinformuje Predávajúceho inak). Právne vzťahy medzi Predávajúcim a osobou, ktorá nie je spotrebiteľom sa riadia osobitnými všeobecnými obchodnými podmienkami pre osoby, ktoré nie sú spotrebiteľmi.
1.3. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru ponúkaného Predávajúcim (ďalej len „Tovar“) uzavretá v zmysle článku 2. týchto VOP (ďalej len „Kúpna zmluva“). Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne na základe Objednávky v Internetovom obchode v zmysle článku 2.1 týchto VOP sa považuje za kúpnu zmluvu uzatvorenú na diaľku v zmysle § 14 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. zo ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).
1.4. Všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniknuté na základe alebo v súvislosti s Kúpnou zmluvou sa riadia Kúpnou zmluvou, týmito VOP a reklamačným poriadkom Predávajúceho (ďalej len „Reklamačný poriadok") v tomto poradí a právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a v niektorých prípadoch zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v platnom znení.
2. Spôsob objednania Tovaru a uzavretie Kúpnej zmluvy
2.1. Kupujúci si môže objednať Tovar prostredníctvom vyplnenia elektronického objednávkového formulára uvedeného na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho www.luk.sk (ďalej len "Internetový obchod") (ďalej len „Objednávka“), a to spôsobom určeným v Internetovom obchode a v nasledovných ustanoveniach tohto článku VOP.
2.2. Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v Objednávke. Pred definitívnym odoslaním Objednávky má Kupujúci možnosť Objednávku a zadané údaje skontrolovať a prípadne zmeniť. Po prekontrolovaní zadaných údajov Kupujúci definitívne potvrdí Objednávku tlačidlom „pokračovať“. Najneskôr pred definitívnym potvrdením Objednávky podľa predchádzajúcej vety je Kupujúci povinný uviesť povinne údaje do zákazníckeho portálu Predávajúceho v Internetovom obchode (ďalej len „Zákaznícky portál“) a následne potvrdiť sumarizáciu Objednávky.
2.3. Objednávka doručená Predávajúcemu sa považuje za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho.
2.4. Objednávka sa považuje za doručenú Predávajúcemu, ak dôjde Predávajúcemu (dostane sa do sféry jeho dispozície) a bude obsahovať všetky požadované údaje, najmä meno a priezvisko Kupujúceho; dodaciu a fakturačnú adresu Kupujúceho; e-mailový a telefonický kontakt na Kupujúceho; názov objednávaného Tovaru; množstvo objednaného Tovaru; zvolený spôsob dodania objednaného Tovaru a čas dodania Tovaru (ak má Kupujúci na výber možnosť voľby času dodania Tovaru), príp. ďalšie údaje vyžadované v zmysle Objednávky (napr. meno, priezvisko a telefónne číslo osoby oprávnenej prevziať dodaný Tovar, tzv. Kontakt).
2.5. Ak Kupujúci Objednávku zaslal Predávajúcemu prostredníctvom Zákazníckeho portálu, Predávajúci sa zaväzuje zaslať Kupujúcemu bezodkladne po prijatí Objednávky oznámenie o jej prijatí. Toto oznámenie, ktoré sa zasiela automaticky po prijatí do Zákazníckeho portálu, sa nepovažuje za záväznú Akceptáciu Objednávky v zmysle článku 2.7 týchto VOP a plní len informačné účely pre potreby Kupujúceho o tom, že jeho Objednávka bola doručená do Internetového obchodu.
2.6. Doručenou Objednávkou je Kupujúci viazaný. K účinnému odvolaniu Objednávky zo strany Kupujúceho dôjde len v prípade, ak toto odvolanie dôjde na e-mail Predávajúceho luk@luk.sk resp. na e-mail zástupcu Predávajúceho priradeného Kupujúcemu (dostane sa do sféry dispozície Predávajúceho) skôr, ako Predávajúci uskutoční Akceptáciu Objednávky Kupujúceho v zmysle článku 2.7 týchto VOP.
2.7. Predávajúci potvrdí záväzné prijatie Objednávky Kupujúceho v e-maile zaslanom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke (ďalej len „Akceptácia Objednávky“).
2.8. Pri predaji v obchode, ktorému nepredchádzala Objednávka a pri ktorom bola Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnutá a uzavretá v rámci súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Kupujúceho na predajnom mieste Predávajúceho, sa Kúpna zmluva považuje za uzavretú prevzatím Tovaru a zaplatením Kúpnej ceny Kupujúcim.
2.9. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa považuje za uzavretú momentom, kedy Akceptácia Objednávky dôjde Kupujúcemu (dostane sa do sféry jeho dispozície).
2.10. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že za podmienok stanovených v týchto VOP Kupujúcemu odovzdá Tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, a prevedie na neho vlastnícke právo k Tovaru a Kupujúci sa zaväzuje, že Tovar prevezme a riadne a včas zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu podľa čl. 3 týchto VOP (ďalej len "Kúpna cena").
2.11. Predávajúci si vyhradzuje právo neuskutočniť Akceptáciu Objednávky, ak v Internetovom obchode bola uvedená chybne cena, popis Tovaru alebo vložený nesprávny obrázok Tovaru, alebo ak Predávajúci z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodu, že sa výrazným spôsobom zmenila cena Tovaru zo strany výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa Tovaru, z dôvodov vyššej moci (ako je definovaná v článku 2.14. týchto VOP) alebo v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v Kúpnej cene Tovaru uvedenej v okamihu uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky, alebo dodať Tovar zodpovedajúci popisu Tovaru uvedenému v Internetovom obchode v okamihu uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky alebo dodať Tovar v dodacej lehote určenej podľa týchto VOP, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak, napr. na náhradnom plnení alebo inej dodacej lehote. O neuskutočnení Akceptácie Objednávky Predávajúcim z dôvodov uvedených v predchádzajúcej vete bude Predávajúci bezodkladne informovať Kupujúceho emailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedené/ú v Objednávke.
2.12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej na základe Objednávky z dôvodu vypredania zásob Tovaru alebo nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru v Kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo dopravu Tovaru alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci (ako je definovaná v článku 2.14. týchto VOP) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v cene Tovaru dohodnutej v Kúpnej zmluve alebo dodať Tovar zodpovedajúci popisu Tovaru podľa Kúpnej zmluvy alebo dodať Tovar v dodacej lehote určenej podľa týchto VOP, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak, napr. na náhradnom plnení alebo inej dodacej lehote. V prípade predaja cez Internetový obchod, Predávajúci pravidelne aktualizuje údaje o dostupnosti Tovaru. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a v lehote 14 dní odo dňa odoslania oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy vrátiť Kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu alebo preddavok a zaplatené súvisiace poplatky rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe. Ak Predávajúci vráti Kupujúcemu Kúpnu cenu alebo preddavok a zaplatené súvisiace poplatky prevodom na bankový účet Kupujúceho, Predávajúci si splní povinnosť vrátenia Kúpnej ceny, preddavku a prípadných poplatkov momentom, keď zadá príkaz na úhradu v tejto výške svojej banke. Predávajúci nezodpovedá za to, ak vrátené peňažné prostriedky neboli pripísané na účet Kupujúceho vo vyššie uvedenej lehote z dôvodov, ktoré nemohol ovplyvniť, najmä v prípadoch pochybenia na strane banky Predávajúceho alebo banky Kupujúceho alebo zlyhania bankového systému. Tým nie sú dotknuté práva Predávajúceho a Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov vyplývajúcich z platných právnych predpisov a podľa týchto VOP (vrátane práva Kupujúceho na odstúpenie podľa čl. 4.5 a čl. 7 týchto VOP).
2.13. Pri objednávke špecifického tovaru, ktorý sa bežne nenachádza na sklade Predávajúceho, je špeciálny a na e-shope je uvedený ako "na objednávku" si Predávajúci vyhradzuje právo pýtať zálohu pred objednaním tovaru. Táto záloha je časťou ceny konečného produktu a bude započítaná pri doplatku tovaru Kupujúcemu po dodaní. Môže byť od 0 do 100 % ceny tovaru. Záloha je nevratná v prípade neodobratia tovaru Kupujúcim a prepadne v prospech Predávajúceho v prípade ak Kupujúci už nemá záujem o jeho odobratie po kontaktovaní pred jeho expedíciou Kupujúcemu alebo ho nepreberie do 30 dní po písomnej emailovej výzve, že tovar je na sklade Predávajúceho a je pripravený na prevzatie Kupujúcim (dobierkou alebo osobne)..
2.14. Za vyššiu moc (vis maior) sa na účely týchto VOP považujú okolnosti vylučujúce zodpovednosť, ktoré nastali nezávisle od vôle a mimo kontroly Predávajúceho, pričom majú negatívny vplyv na jeho včasné a riadne plnenie Kúpnej zmluvy, najmä: (i) prírodné udalosti ako požiar, povodeň, zemetrasenie, blesk, krupobitie, silný vietor, veterná smršť, snehová víchrica, extrémny mráz a pod., (ii) štrajk, embargo, mobilizácia, teroristický útok, revolúcia, vojna, núdzový stav, mimoriadna situácia, epidémia, pandémia (vrátane, nie však výlučne, pandémie spôsobenej ochorením COVID-19), výpadky informačných systémov, alebo (iii) obchodné, menové, politické, prípadne iné opatrenia orgánov verejnej moci, vrátane (nie však výlučne) vlády Slovenskej republiky, Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky a príslušných úradov verejného zdravotníctva.
2.15. Pri prebiehajúcej predajnej akcii Predávajúceho sa Kúpna zmluva riadi okrem týchto VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie.
3. Cena a platobné podmienky
3.1. Kupujúci je povinný za Tovar, ktorého Objednávka bola Predávajúcim akceptovaná v zmysle článku 2.7 týchto VOP, zaplatiť riadne a včas Kúpnu cenu. V Kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu zakúpeného Tovaru a ďalšie náklady a poplatky spojené s dodaním Tovaru, napr. náklady na vratné obaly alebo neštandardné balenie alebo iné náklady a poplatky súvisiace s dodaním Tovaru (ďalej len "Náklady za dodanie"). Informácia o podmienkach dopravy Tovaru je uvedená v čl. 6 týchto VOP. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že popri Kúpnej cene je povinný uhradiť Predávajúcemu aj Náklady za dodanie zakúpeného Tovaru v zmysle článku 6 týchto VOP.
3.2. Pri uzatváraní Kúpnej zmluvy osobne priamo na predajnom mieste Predávajúceho je Kúpnou cenou cena s príslušnou daňou z pridanej hodnoty (ďalej len "DPH") uvedená na príslušnej cenovke nachádzajúcej sa na predajnom mieste Predávajúceho vzťahujúcej sa na Tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy.
3.3. Ak si Kupujúci objednal Tovar prostredníctvom Objednávky, Kúpna cena je cena s DPH uvedená v Internetovom obchode k vybranému Tovaru v čase uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky Kupujúceho Predávajúcemu.
3.4. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien uvedených v Internetovom obchode bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby si pred odoslaním Objednávky vždy overil aktuálne ceny za Tovar v Internetovom obchode. Po odoslaní Objednávky nie je Predávajúci oprávnený jednostranne meniť cenu Tovaru.
3.5. Predávajúci je oprávnený predložiť Kupujúcemu cenovú ponuku (ďalej len "Cenová ponuka"). Cena za Tovar uvedená v Cenovej ponuke sa môže líšiť od cien uvedených v Internetovom obchode. Cenová ponuka obsahuje informáciu o dobe platnosti Cenovej ponuky a konkrétne podmienky, za splnenia ktorých platí cena uvedená v Cenovej ponuke, prípadne podmienky umožňujúce zmenu Kúpnej ceny. V prípade, že Kupujúci má záujem akceptovať Cenovú ponuku, vytvorí Objednávku v Internetovom obchode, pričom na Akceptáciu Objednávky a Kúpnu zmluvu sa aplikujú ustanovenia čl. 2 týchto VOP.
3.6. Kúpnu cenu a Náklady na dodanie uhradí Kupujúci podľa ním zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v Objednávke. Nižšie uvádzame prehľad možných spôsobov úhrady Kúpnej ceny podľa spôsobu uzavretia Kúpnej zmluvy a spôsobu prevzatia alebo dodania Tovaru:
a) platba v hotovosti pri prevzatí Tovaru na predajnom mieste Predávajúceho;
b) platba platobnou kartou pri prevzatí Tovaru na predajnom mieste Predávajúceho;
c) platba na dobierku, t.j. v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri prevzatí Tovaru od dopravcu;
d) prevodom na účet Predávajúceho na základe vystavenej zálohovej faktúry. Pokiaľ nie je v zálohovej faktúre uvedené inak, Kupujúci je povinný uhradiť Kúpnu cenu a náklady na dodanie Tovaru do 14 dní odo dňa doručenia zálohovej faktúry;
e) platobnou kartou on-line, pri ktorej ste po vystavení objednávky presmerovaní na bezpečnú platobnú bránu banky podporovanú 3D Secure. Následne zadáte požadované údaje z platobnej karty a po ich autorizácii Vás stránka informuje o úspešnom ukončení objednávky.
3.7. Pri platbe v hotovosti podľa predchádzajúceho článku týchto VOP Predávajúci postupuje v zmysle zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti.
3.8. Doklad o kúpe vystavený Predávajúcim, ktorý bude poskytnutý Kupujúcemu spolu s Tovarom, slúži zároveň i ako daňový doklad a dodací list.
3.9. V prípade, že Kupujúci nezaplatí Predávajúcemu Kúpnu cenu za Tovar a Náklady za dodanie Tovaru v lehote splatnosti a ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej Predávajúcim, ktorá nebude kratšia ako 15 kalendárnych dní, má Predávajúci právo požadovať úrok z omeškania v zákonnej výške za každý deň omeškania a zároveň Predávajúcemu vzniká právo, nie však povinnosť, odstúpiť od Kúpnej zmluvy, resp. čiastočného plnenia, ku ktorému sa omeškanie vzťahuje. Ak Predávajúci využije svoje právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, zmluvné strany sú povinné vrátiť si už navzájom poskytnuté plnenia, t.j. Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu dodaný Tovar. Predávajúci má právo na náhradu škody spôsobenej omeškaním Kupujúceho do výšky, ktorá nie je krytá úrokmi z omeškania.
4. Dodacia lehota
4.1. Pri určovaní dodacej lehoty vychádza Predávajúci z dodávateľsko-odberateľských vzťahov, aktuálnej dostupnosti u dodávateľov, povahy Tovaru a spôsobu objednania Tovaru.
4.2. Tovar objednaný prostredníctvom Internetového obchodu bude Kupujúcemu dodaný v lehote uvedenej v Objednávke ako „Doručenie zásielky“ alebo „Očakávaný termín dodania“, ak taká nie je, v lehote uvedenej v Internetovom obchode pri príslušnom Tovare v čase uskutočnenia, resp. odoslania Objednávky alebo v lehote osobitne dohodnutej s Predávajúcim, napr. pri Tovare „na mieru“ (ďalej len „Dodacia lehota“). Do Dodacej lehoty sa započítavajú iba pracovné dni, pokiaľ nie je dohodnuté inak. V prípade, že Predávajúci nie je schopný dodať Tovar v Dodacej lehote, Kupujúceho informuje a postupuje podľa článku 2.12. týchto VOP.
4.3. Dodacia lehota pri Tovare, ktorého Kúpna cena bude Kupujúcim uhradená pri prevzatí Tovaru v zmysle článku 3.6. písm. a) až c) začína plynúť pracovným dňom nasledujúcim po dni, kedy Predávajúci a Kupujúci uzavreli Kúpnu zmluvu v zmysle čl. 2. týchto VOP. V prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady Kúpnej ceny za Tovar v zmysle článku 3.6. písm. d), Dodacia lehota začína plynúť až dňom nasledujúcim po dni, kedy Kupujúci zaplatil Kúpnu cenu vrátane Nákladov za dodanie Tovaru v plnej výške, t.j. momentom pripísania Kúpnej ceny Nákladov za dodanie Tovaru v plnej výške na bankový účet Predávajúceho.
4.4. V prípade, že objednaný Tovar nie je možné dodať v Dodacej lehote a Predávajúci nepostupuje podľa článku 2.12. týchto VOP a neodstúpi od Kúpnej zmluvy, Predávajúci je o tejto skutočnosti povinný Kupujúceho bezodkladne informovať spolu s uvedením informácie o náhradnom termíne dodania Tovaru, prípadne Predávajúci ponúkne Kupujúcemu iný tovar, t.j. ponúkne náhradné plnenie. Náhradný termín dodania Tovaru a náhradné plnenie je Predávajúci oprávnený poskytnúť len so súhlasom Kupujúceho, prípadne Kupujúci môže určiť inú dodatočnú primeranú lehotu na dodanie Tovaru. Po udelení súhlasu Kupujúcim je Predávajúci povinný Kupujúcemu dodať Tovar v náhradnom termíne alebo dodať iný (náhradný) dohodnutý tovar.
4.5. Ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na náhradnom termíne alebo náhradnom plnení podľa čl. 4.4 vyššie, alebo Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar podľa pôvodne dohodnutej Dodacej lehoty, a zároveň nedodá Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote určenej Kupujúcim alebo náhradnom termíne odsúhlasenom Kupujúcim, prípadne nedodá iný Tovar (náhradné plnenie) odsúhlasený Kupujúcim, Kupujúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak pred uzavretím Kúpnej zmluvy Kupujúci Predávajúceho v Objednávke výslovne informoval o tom, že dodanie Tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre Kupujúceho osobitne dôležité, a Predávajúci Tovar v tejto lehote Kupujúcemu nedodal, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie Tovaru.
6. Podmienky dodania Tovaru
6.1. Kupujúci si v Objednávke môže zvoliť dodanie Tovaru prostredníctvom jeho prevzatia Kupujúcim na predajnom mieste Predávajúceho, t.j. osobného odberu. Predávajúci po spracovaní Objednávky a pripravení Tovaru na odber vyzve Kupujúceho na prevzatie objednaného Tovaru telefonicky na telefónne číslo uvedené v Objednávke alebo prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke. Prevzatie Tovaru na predajnom mieste Predávajúceho je v zásade možné počas otváracích hodín predajného miesta Predávajúceho ihneď po tom, ako bude Kupujúci vyzvaný na prevzatie Tovaru. Kupujúci je povinný prevziať si objednaný Tovar najneskôr do 10 dní od doručenia výzvy Predávajúceho k prevzatiu Tovaru.
6.2. Dodanie Tovaru sa uskutočňuje dopravou len na území Slovenskej republiky prostredníctvom prepravnej spoločnosti, s ktorou má Predávajúci uzatvorenú zmluvu o spolupráci alebo iného poskytovateľa kuriérskych alebo prepravných služieb (ďalej len "Dopravca"). Orientačné poplatky za dopravu sú dostupné na internetovej stránke Predávajúceho v závislosti od hmotnosti a rozmerov objednaného Tovaru. Predávajúci je oprávnený si účtovať príplatok za nadrozmer alebo nadváhu Tovaru, podľa podmienok uvedených v Internetovom obchode. Konečný poplatok za dopravu bude vyčíslený v Objednávke uskutočnenej na Zákazníckom portáli. Výber konkrétneho Dopravcu je výlučne na rozhodnutí Predávajúceho.
6.3. Do ČR Predávajúci zasiela tovar po vystavení faktúry a zaplatení celej sumy na bankový účet vopred. Následne po obdržaní platby bude tovar expedovaný prepravnou spoločnosťou.
6.4. Ak si Kupujúci zvolil možnosť dodania Tovaru dopravou Dopravcom na zvolenú adresu, Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu presnú adresu, kam má byť objednaný Tovar doručený, a zabezpečiť prevzatie zásielky s objednaným Tovarom prostredníctvom zodpovednej alebo kontaktnej osoby, ktorá musí byť totožná s osobou, ktorú Kupujúci označil v Objednávke ako kontakt. Ak sa Dopravcovi objednaného Tovaru nepodarilo Tovar doručiť Kupujúcemu, uskutoční náhradné doručenie. Doklad o kúpe slúžiaci zároveň ako dodací list je vždy priložený v zásielke s prepravovaným Tovarom. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť podpisy na doklade o kúpe mechanickými prostriedkami (napr. skenom podpisu alebo podpisom prostredníctvom podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia).
6.5. Pri osobnom odbere Tovaru je Kupujúci povinný Tovar skontrolovať a pri zistení akýchkoľvek zjavných vád je povinný tieto vady ihneď oznámiť Predávajúcemu. Pri dodaní objednaného Tovaru Dopravcom sa z dôvodu lepšej dôkaznej situácie odporúča Kupujúcemu riadne Tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto na mieste oznámiť Dopravcovi a spolu s Dopravcom ich zaznamenať v protokole alebo inom písomnom dokumente. V zmysle § 621 Občianskeho zákonníka môže Kupujúci uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci. Kupujúci je povinný potvrdiť prevzatie Tovaru na preberacom protokole alebo predajnom doklade (dodací list, doklad o kúpe, objednávka prepravy), a to buď vlastnoručným podpisom alebo podpisom nahradeným mechanickými prostriedkami prostredníctvom skenu podpisu, podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia.
6.6. Pri akomkoľvek spôsobe dodania Tovaru uvedeného vyššie je Predávajúci alebo Dopravca oprávnený overiť totožnosť osoby, ktorá objednaný Tovar preberá, a porovnať s osobou uvedenou v Objednávke na prevzatie objednaného Tovaru (kontakt) a za týmto účelom skontrolovať najmä jej meno a priezvisko nahliadnutím do občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti, či zodpovedá údajom uvedeným v Objednávke. Ak objednaný Tovar nepreberá oprávnená osoba alebo osoba uvedená v Objednávke, na dodací list sa uvedie vzťah Kupujúceho a osoby, ktorá preberá objednaný Tovar. Takáto osoba sa preukáže občianskym preukazom alebo iným dokladom totožnosti v súlade s podmienkami určenými Dopravcom.
7. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku
7.1. V zmysle ustanovenia § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, vrátane Objednávky v Internetovom obchode, má Kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, t.j. do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa Tovary objednané Kupujúcim v jednej Objednávke dodávajú oddelene, do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme Tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme posledný diel alebo posledný kus. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
7.2. Pri uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa článku týchto 7.1 VOP je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to jednoznačným vyhlásením, napr. listom zaslaným poštou na adresu Predávajúceho: HAVE FUN s. r. o, so sídlom Družstevná 1/806, 900 23 Viničné, Slovenská republika, alebo e-mailom na e-mailovú adresu Predávajúceho: luk@luk.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy. Na účely odstúpenia od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorý je k dispozícii pre Kupujúceho na internetovej stránke Predávajúceho. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa článku 7.1. týchto VOP.
7.3. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 7.1. týchto VOP budú Kupujúcemu vrátené všetky platby, ktoré Kupujúci uhradil na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane prípadných ďalších platieb prijatých od Kupujúceho na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ako sú Náklady za dodanie; ustanovenie § 20 ods. 11 Zákona o ochrane spotrebiteľa tým nie je dotknuté. Vyššie uvedené sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý mu bol ponúknutý Predávajúcim. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu. Bez ohľadu na lehotu na vrátenie platieb Kupujúcemu podľa predchádzajúcej vety, platby podľa tohto článku týchto 7.3. VOP budú Predávajúcim uhradené v prospech Kupujúceho až po doručení vracaného Tovaru Predávajúcemu podľa článku 7.4. týchto VOP. Úhrada platieb podľa tohto článku 7.3. týchto VOP bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe, okrem prípadu, ak sa Kupujúci s Predávajúcim dohodli na inom spôsobe úhrady platieb Kupujúcemu bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov Kupujúcemu.
7.4. Po uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa článku 7.2. týchto VOP alebo súčasne s ním môže Kupujúci vrátiť Tovar osobne v ktoromkoľvek predajnom mieste Predávajúceho alebo zaslaním na adresu Predávajúceho: HAVE FUN s. r. o, so sídlom Družstevná 1/806, 900 23 Viničné, Slovenská republika. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný Kupujúcim na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Ak dodaný Tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Kupujúci záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie Tovaru, ktorý zodpovedá Kúpnej zmluve, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci. Tovar je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, v stave a hodnote, v akom Tovar prevzal s prihliadnutím na zaobchádzanie s Tovarom v rámci potrebnom na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru. Kupujúci nie je povinný vrátiť Tovar v originálnom obale. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho vlastností a funkčnosti. V prípade, ak Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu akokoľvek poškodený či opotrebovaný, a to v dôsledku zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktorá tým Predávajúcemu vznikla.
7.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je v zmysle § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa:
1. predaj Tovaru, ktorého Kúpna cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy;
2. predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného konkrétneho Kupujúceho;
3. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
4. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
5. predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
6. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Kupujúceho a Kupujúci si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
7.6. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo riadneho vrátenia Tovaru po odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený uplatniť si u Kupujúceho náhradu škody, ktorá mu tým vznikla, a to podľa príslušných právnych predpisov.
8. Zodpovednosť za vady
8.1. Ak v týchto VOP nie je uvedené inak, uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru sa riadi ustanoveniami Reklamačného poriadku a príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľov a Občianskeho zákonníka.
8.3. V prípade uplatnenia si práv zo zodpovednosti za vady Kupujúcim na veci s digitálnymi prvkami sa priebeh uplatnenia týchto práv a vytknutia vady riadi v zmysle Reklamačného poriadku, s osobitosťami, ktoré vyplývajú z § 612 a nasl. Občianskeho zákonníka pre veci s digitálnymi prvkami. V prípade výskytu vady na digitálnom plnení má Kupujúci práva zo zodpovednosti za vady v zmysle § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
9. Ochrana osobných údajov
9.1. Informácie o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb sú uvedené na internetovej stránke Predávajúceho www.luk.sk
10. Dodržiavanie sankčných nariadení a zákaz reexportu
10.1. Kupujúci uisťuje Predávajúceho, že dodaný Tovar, ktorý spadá do rozsahu pôsobnosti článku 12g nariadenia Rady (EÚ) č. 833/2014 alebo článku 8g nariadenia Rady (ES) č. 765/2006, nebude predaný, vyvezený ani spätne vyvezený, či už priamo alebo nepriamo, do Ruskej federácie alebo Bieloruska, ani určený na použitie v Ruskej federácii alebo Bielorusku.
10.2. Akékoľvek porušenie článku 10.1 týchto VOP Kupujúcim predstavuje podstatné porušenie povinností Kupujúceho a oprávňuje Predávajúceho na okamžité odstúpenie od Kúpnej zmluvy a na okamžité zrušenie už prijatých alebo akceptovaných Objednávok. Kupujúci odškodní Predávajúceho za všetky náklady, nároky tretích strán a iné nevýhody (napr. pokuty) vyplývajúce z porušenia povinností Kupujúceho podľa článku 10.1 týchto VOP. Toto neplatí, ak Kupujúci za porušenie povinnosti nezodpovedá. Okrem toho má Predávajúci nárok požadovať zmluvnú pokutu vo výške 5 % z Kúpnej ceny Tovaru predaného v rozpore s ustanoveniami tohto článku 10 týchto VOP. Nárok Predávajúceho na náhradu škody v plnej výške tým nie je dotknutý.
10.3. Kupujúci je povinný okamžite informovať Predávajúceho o akýchkoľvek problémoch pri uplatňovaní článku 10.1 týchto VOP, vrátane akýchkoľvek relevantných aktivít tretích strán, ktoré by mohli zmariť účel čl. 10.1 týchto VOP. Kupujúci poskytne Predávajúcemu informácie o dodržiavaní povinností podľa článku 10.1 týchto VOP do dvoch týždňov od jednoduchého vyžiadania takýchto informácií zo strany Predávajúceho.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Tieto VOP sú platné, účinné a záväzné od 01.08.2025. Platné a účinné znenie VOP je Kupujúcemu k dispozícii na internetovej stránke Predávajúceho (www.luk.sk) a tiež na predajnom mieste Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP.
11.2. Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúcich, že poskytuje kupujúcim popredajný servis a to buď prostredníctvom telefonickej linky kde poskytuje kupujúcim všeobecné informácie k predávaným tovarom a službám alebo priamo v predajni Predávajúceho na adrese Družstevná 1/806, 900 23 Viničné. Podmienkou popredjaného servisu je možnosť Predávajúceho fyzicky skontrolovať potrebu vykonania servisného zásahu na dodanom tovare.
11.3. Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že dĺžka trvania kúpnej zmluvy je daná z podstaty samotnej kúpy tovaru, a teda splnením si povinností zmluvných strán t. j. predávajúci dodá tovar riadne a včas kupujúcemu a kupujúci riadne a včas zaplatí predávajúcemu za tovar kúpnu cenu vrátane DPH a tovar prevezme. Práva kupujúceho vyplývajúce zo záruky za tovar nie sú týmto ustanovením dotknuté. Predávajúci týmto ďalej v zmysle § 5 ods. 1 písm. j) a písm. k) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že všetky údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby a údaje o kompatibilite a interoperabilite sú Kupujúcemu poskytnuté v návode na použitie k vybranému tovaru. Prípadné chýbajúce informácie poskytne Predávajúci Kupujúcemu na vyžiadanie, a to aj v prípadnej súčinnosti s dodávateľom alebo výrobcom tovaru.
11.4. Kupujúci pred uskutočnením, resp. odoslaním Objednávky na Zákazníckom portáli je povinný sa oboznámiť a vyjadriť súhlas so znením týchto VOP. Svoj súhlas vyjadrí zaškrtnutím políčka "súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho". Odoslaním resp. uskutočnením Objednávky Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s Kúpnou cenou Tovaru vrátane prípadných Nákladov za dodanie, dodacími podmienkami, ďalej že mal možnosť sa oboznámiť s VOP platnými a účinnými v čase uskutočnenia Objednávky, ako aj ďalšími informáciami poskytnutými Predávajúcim Kupujúcemu pred uskutočnením Objednávky. Kupujúci sa zaväzuje, že sa riadne oboznámi s informáciami, ktoré mu budú zaslané Predávajúcim po uskutočnení, resp. odoslaní Objednávky, ak mu ich Predávajúci zašle.
11.5. Orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia (Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava).
11.6. Ak nie je Kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na luk@luk.sk). Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len "subjekt ARS") podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ARS").
11.7. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vyplývajúceho z Kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s Kúpnou zmluvou.
11.8. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže Kupujúci podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, prípadne môže využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu ARS. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng= SK.
11.9. ARS subjektmi sú orgány alternatívneho riešenia sporov a oprávnené právnické osoby zapísané v zozname podľa § 3 Zákona o ARS, ktorý je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR:https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty ARS, právo voľby, ktorému z nich podá návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, má Kupujúci.
11.10. Predávajúci sa zaväzuje Kúpnu zmluvu archivovať v elektronickej forme spolu s príslušnými VOP po dobu 10 rokov. Takto archivovaná Kúpna zmluva nie je dostupná Kupujúcemu.
11.11. Kúpnu zmluvu podľa podmienok uvedených vo VOP je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
Vo Viničnom, dňa 1.8.2025








